wtorek, marzec 31, 2020

Blog

Jak powinny być pakowane produkty eksportowe?

Na to pytanie jest tylko jedna odpowiedź: tak, by w nienaruszonym stanie dotarły do celu. Sposób pakowania zależny jest od wielu czynników, w tym przede wszystkim od rodzaju transportu i indywidualnych oczekiwań klienta. Jak przewozi się towary pomiędzy kontynentami? O tym opowiemy w dzisiejszym wpisie.

Opakowanie, które spełnia międzynarodowe normy

Towary pomiędzy kontynentami przewozi się w skrzyniach pełnych lub ażurowych, na paletach, a także innych konstrukcjach z drewna lub metalu, które zapewnią im bezpieczną podróż. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że drewniane elementy, z których wykonuje się wymienione opakowania, muszą spełniać międzynarodowe standardy fitosanitarne. Oznacza to, że drewno musi być poddane specjalnej obróbce, by nie było w nim żadnych szkodników. Owady, które są stosunkowo niegroźne na jednym kontynencie, mogłyby spowodować katastrofę ekologiczną na innym. Wymogi fitosanitarne opisuje międzynarodowa konwencja IPPC (International Plant Protection Convention).

Pakowanie towarów

Sposób pakowania jest zawsze dopasowywany do specyficznych wymagań danego towaru i warunków jego transportu. Szczególnie uważnie pakuje się towary, które mają podróżować drogą morską. Będą one narażone przez wiele tygodni nie tylko na wilgoć, ale również wysokie zasolenie i spore wahania temperatur. Do pakowania używa się więc dodatkowo folii aluminiowej, folii lub natrysków antykorozyjnych VCI, a także zabezpieczeń mechanicznych takich, jak: folie bąbelkowe, styropiany, gąbki, czy pasy zabezpieczające. Zwłaszcza towary przewożone w kontenerach wymagają solidnego osadzenia. Dlatego oprócz wymienionych rozwiązań, w kontenerach dodatkowo stosuje się różnego rodzaju maty antypoślizgowe, poduszki powietrzne, oraz drewniane konstrukcje, które zapobiegają przemieszczaniu się w nich towarów, nawet przy dużych przechyłach. Pakowanie eksportowe obejmuje też często umieszczenie w opakowaniu wskaźników, które rejestrują warunki panujące w trakcie transportu: wilgotność powietrza, przechyły i wstrząsy. Opakowane towary często dodatkowo oznacza się piktogramami i szczególnymi zaleceniami klienta dotyczącymi tego, jak należy obchodzić się z danym ładunkiem.

Wróć
KONTAKT
Transmid Sp. z o.o.
ul. Nowy Służewiec 1
02-699 Warszawa
Tel: + 48 22 852 00 01
Fax: +48 22 853 82 83
Email: biuro@transmid.pl

DOJAZD ZOBACZ FILM

DojazdSamochód przez okno

Ubezpieczenie OC działalności do 5 000 000 zł

Scroll to top