Pakowanie eksportowe

Pakujemy maszyny, urządzenia oraz inne powierzone nam mienie we własne skrzynie, oraz na palety wykonane z pełnego drewna, sklejki lub płyty OSB. Dzięki temu ładunki są doskonale przygotowane zarówno do transportu drogą lądową, morską, jak i lotniczą. Sposób pakowania każdorazowo dobieramy do rodzaju planowanego przewozu, jak również oczekiwań i wymogów kontrahenta. W asortymencie mamy skrzynie pełne, ażurowe oraz skrzynie przeznaczone do transportu lotniczego oraz morskiego, jak również konstrukcje wykonane z drewna i stali do przewożenia zleceń o nietypowych kształtach.

Spakowana maszyna

Jak przebiega logistyka pakowania eksportowego krok po kroku?

Zanim przystąpimy do pakowania eksportowego maszyn, przeprowadzamy szczegółową analizę logistyczną związaną z trasą transportu, wymaganiami odbiorcy oraz warunkami przeładunków i magazynowania. Na tej podstawie opracowujemy dokumentację techniczną i projektujemy odpowiedni typ opakowania eksportowego. Każdy etap pakowania eksportowego, od zabezpieczenia urządzenia po jego unieruchomienie wewnątrz skrzyni, podlega kontroli jakości. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko uszkodzeń mechanicznych i wpływu czynników środowiskowych na ładunek.

Pakowanie z zachowaniem najwyższych standardów

Drewniane elementy, z których wykonujemy nasze opakowania, są poddawane procesowi fumigacji mającej na celu pozbycie się ewentualnych szkodników. Jest to wymóg wynikający z międzynarodowych standardów fitosanitarnych dla drewnianych opakowań eksportowych opisanych normą ISPM 15. Jakość drewna wykorzystywanego do pakowania potwierdzamy certyfikatem obróbki termicznej oraz specjalnym znakiem umieszczanym na poszczególnych elementach drewnianych. Zgodnie z wymogami znak ten zawiera indywidualny numer w krajowym rejestrze firm spełniających wymogi fitosanitarne zgodnie z międzynarodową konwencją IPPC (International Plant Protection Convention).

Aby zapewnić optymalną ochronę podczas transportu, stosujemy następujące rodzaje zabezpieczeń:

  • pakowanie próżniowe w folię aluminiową,
  • pakowanie antykorozyjne w folię VCI,
  • zabezpieczanie antykorozyjne VCI metodą natryskową,
  • zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi za pomocą różnego rodzaju folii, w tym bąbelkowych, gąbek, styropianów, pianek, pochłaniaczy wilgoci oraz pasów zabezpieczających.

Do zabezpieczania towaru wewnątrz kontenera używamy specjalnie wykonanych w tym celu konstrukcji drewnianych, poduszek powietrznych, taśm i pasów zabezpieczających, mat antypoślizgowych oraz innych materiałów sztauerskich, dzięki którym możemy zapewnić bezpieczeństwo transportowanego ładunku.